6 Mart 2015 Cuma

Geçmiş Gelecek Günler


06 Mart 2015 Cuma 21.19

Eskilerden bir gün. Mayıs ayının 5'i. Hava felaket. Malum, Mersin burası; cehennem azizim cehennem. Sıcağı değil de adamı delirten, bitmek tükenmek bilmeyen nemidir öldüren. Bakın şu fotoğraf karesine de... Ne görüyorsunuz? Söyleyin bana bir. Hayır hayır, anlaşılanlardan değil, ortada, yerli yerinde duran bir açılış seremonisinden değil, yüzlerden, tarihe tanıklık eden bu insanların duygularından ve çehrelerinden bahsediyorum sizlere. Ne derler bilirsiniz: Fotoğraf kareleridir en acımasız olanı. Hele bir de habersizse, vay ki haline... Kaçamaz, saklanamazsın ya, ancak rol yaparak kurtarırsın kendini ama, işte o da şanslıysan be arkadaş! Ne görüyorsunuz? Söyleyin de bir rahatlayayım: Boşa harcanan aşırı bir gururu, kendini beğenmişlikle dolu ahenkli bir uyumu? Kabul ediyorum; utanıyorum ama kabul da ediyorum... Yetmez; kıskançlığı, cehaleti, yalancı gülümsemeleri dahi yaşanır kılar ya, tekrar ve tekrar, anımsadıkça, bakar bakar dalar gidersin eskilere doğru. Özlemi, hasreti, gıpta ile bakan sevinç dolu yürekleri görürsün hep bir arada. Neden oradadırlar? Neden gülümserler ki kameralara böylesine içten, sıcak bir yürek ile? Gülümserler gülümsemesine de, ya şimdilerde, yürekleri kan ağlamaz mı? Aslında, düpedüz özlüyorum onları. Her birini, geçmişin lanetli günlerini bile; her bir günahımı dahi özlüyorum amma... Ama en zoru da bu olsa gerek. Dünler, geçmiş günler, gelecek olanların habercisidir derlerdi de inanmazdım. İnanamadım, kabul edemedim ama, işin doğrusu da bu beyefendiler ve hanımefendiler... Gelenler, gidenlerden sözüm var sizlere: Sahne, sizlerindir efendiler...

Paylaş

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Mesaj Bırakın

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *